Cele 7 beneficii principale ale sportului

sport yoga

Sportul te trezește, te destresează, te liniștește și îți oferă inspirație. Este un prieten de nădejde pe care îl poți lua de braț la o plimbare prin parc sau la sală. O vorbă din popor spune că “mersul pe jos face piciorul frumos”, însă e mai mult decât un simplu mers. E dincolo de transpirație, efort, oboseală și dureri musculare. Este despre tine și despre sănătatea ta care se consolidează treptat.

Cum statisticile nu mint și ne arată numeric faptele, România se poziționează pe ultimul loc în Uniunea Europeană la practicarea sportului, conform unei statistici realizate de Eurostat în anul 2014. “Doar 7,5% dintre romanii cu varste de cel putin 18 ani fac sport si miscare sau merg pe bicicleta cel puțin doua ore și jumătate pe săptămână, ca activitate de petrecere a timpului liber. Două ore și jumătate de mișcare pe săptămână, ca activitate fizică în timpul liber, reprezintă nivelul minim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății pentru o viață sănătoasă, în rândul persoanelor de cel puțin 18 ani.”

Sportul este unul dintre ingredientele principale ale unei vieți liniștite și echilibrate. Nu este un ingredient scump sau sofisticat, este ceva simplu ce poate face fiecare dintre noi într-un mod natural și diferit, așa cum îl caracterizează. În rândurile următoare vom identifica principalele beneficii ale sportului, una dintre cele mai recreative și relaxante activități:

sport motivational

1. Menține sub control greutatea corporală:

Fie că alergi prin parc sau mergi la sală și combini diverse exerciții (cardio, tonifiere) pentru anumite părți ale corpului, organismul se revitalizează, își pune în mișcare toate mecanismele care treptat prin repetiție și răbdare te vor ajuta să ajungi la silueta sau greutatea dorită. Ideal și recomandat este combinarea exercițiilor cardio împreună cu cele musculare pentru că primele stimulează consumul caloriilor și stimulează metabolismul, iar treaba este continuată de mușchii deja pregătiți și “încălziți”.

2. Crește nivelul de energie:

Cea mai mare parte a zilei a unui individ este plină de activități fugitive, stresante sau iritante. De aceea, de cele mai multe ori amână sportul pentru oboseala acumulată, însă numeroase studii si cercetări arată că această idee moștenită inconștient este eronată. Prin sport ne putem recăpăta energia și dinamismul care ne poate încărca precum o baterie.

3. Diminuează stresul:

Antrenamentul fizic nu lezează psihicul. Din contră, îl liniștește, eliberând organismul de stresul acumulat și asigurându-i atât o energie mai bună, cât și o stare de liniște și fericire. Pentru următoarele 2 ore, îndepărtează orice urmă de anxietate sau neliniște.

femeie vesela sport

4. Previne apariția bolilor cardiovasculare:

Prin puțin efort fizic ne apărăm organismul de numeroase boli cardiovasculare (ateroscleroza, hipertensiunea arterială) care ne pot afecta sănătatea și ne pot îngreuna activitatea zilnică și stilul de viață. Prin mișcare ne punem sângele în mișcare, inima pompează sângele mult mai rapid, iar ritmul cardiac crește, împiedicând apariția unor noi boli care ne îngreunează existența.

5. Previne apariția depresiei:

Efectele pozitive ale sportului sperie depresia și manifestările violente ale acesteia, eliberând organismul de energia negativă, crescând nivelul de serotonină din sânge, dându-i astfel creierului senzația de bine și fericire. Prin efortul fizic se asigură secreția de endorfină și ai hormonilor euforici care ajută organismul să fie mult mai energic și mai liniștit.

“Un studiu efectuat la Universitatea Statului Massachusetts care a durat patru luni, a urmărit efectele produse asupra a 135 de persoane de vârstă mijlocie de următoarele tipuri de activități:

– mersul de intensitate moderată;

– mersul de mică intensitate;

– mersul de mică intensitate combinat cu exerciții de relaxare de tip Tai Chi;

Specialiștii au concluzionat următoarele: pentru femei, marele câștigător a fost mersul pe jos de mică intensitate combinat cu Tai Chi. Astfel, s-au observat efecte benefice precum:

– reducerea încordării și a stării de încordare;

– ameliorarea depresiei și starii de anxietate; – diminuarea sentimentelor și emoțiilor negative;”

somn

6. Ajută la ameliorarea somnului:

După numeroase cercetări, oamenii de știință au descoperit că practicarea regulată a activităților fizice, mai ales cele de tip cardio, ajută oganismul să se recupereze. Conferă un somn mult mai liniștit, printr-o stare de ușoară de oboseală care conduce individul spre un somn profuns și odihnitor.

7. Crește longevitatea:

Elixirul tinereții veșnice nu s-a descoperit încă, iar până la descoperirea lui, sportul ne poate ajuta în acest sens. Cercetătorii afirmă că una dintre cauzele îmbătrânirii este sedentarismul, iar sportul este singura soluție pentru a nu suferi de această afecțiune dulce, dar păcătoasă pentru sănătate.

Autor: Batcu Andreea-Alexandra

One Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *