Orez negru. Mai bogat in antioxidanti decat fructele de padure

orez negru beneficii

Folosit încă din Antichitate, pe când regii și împărații Chinei erau serviți cu cele mai delicioase feluri de mâncare, povestea “orezului interzis” a început la curțile împărătești chinezești. Acest tip de orez era considerat special atât datorită culorii sale, cât și a proprietăți pe care le deținea și pe care le oferea celui ce îl consuma. Era servit numai de către persoanele de viță nobilă. Nu oricine putea consuma orez negru. Cine era prins că mânca acest tip de orez era omorât sau încarcerat. Tocmai de aceea, era numit și “orezul longevității” sau “mâncarea nemuritorilor”.

Astăzi, piața ne oferă numeroase sortimente de produse. Acestea ne ajută organismul uman să se mențină sănătos și plin de vitalitate.         

Beneficiile orezului negru:

Orezul negru este un tip de orez care prezintă numeroase beneficii, precum numărul crescut de antioxidanți (mai mare decât cel din fructele de pădure). Aceștia se numes antocianine și previn îmbătrânirea prematură, formarea radicalilor liberi, apariția cancerului , a bolilor cardiace, a diabetului, a hipertensiunii și boala Alzheimer.

Culoarea orezului este dată de pigmenții flavonoizi pe care îi conține. Cunoscuți sub numele de antocianine sunt niște antioxidanți foarte puternici din care face parte și resveratrolul, fiind cel mai puternic antioxidant din natură.

Orezul negru conține numeroase minerale cum ar fi: fier, calciu, cupru, zinc, seleniu, dar și vitamine precum B1 și B2. Consumat regulat, conduce la reducerea nivelului de lipide, colesterol și trigliceride din sânge. Protejează corpul de atacul de cord, accidentul vascular cerebral și de afecțiunile cardiace.

Pe lângă faptul că reprezintă un adevărat scut contra numeroaselor afecțiuni care pot ataca organismul, orezul negru ajută la întărirea sistemului osos. Dar și a sistemului muscular, energizând astfel organismul și redându-i vitalitatea pentru activitățile din timpul zilei. Acest tip de orez deosebit nu conține gluten, putând fi consumat de cei care au intoleranță la gluten (celiachie).

orez negru

Orez alb  –  6,8 proteine, 1,2 fier, 0,6 fibre.
Brun   –  7,9 proteine, 2,2 fier şi 2,8 fibre.
Roşu    –  7,0 proteine, 5,5 fier şi 2,0 fibre.
Negru – 8,5 proteine,  3,5 fier, 4,9 fibre

Cum preparam mancaruri cu orez negru?

Orezul negru poate fi consumat în diverse feluri de mâncare. Cum ar fi terciuri, în combinație cu legume sau cu carne. Acest tip de orez prin măcinare, poate fi folosit pentru prepararea prăjiturilor, tăițeilor, blaturi și pâine. Acesta este negru, iar în timpul fierberii își schimbă culoarea din negru în purpuriu, având un gust plăcut.

Pentru deserturi, orezul negru poate fi măcinat și folosit sub formă de pudră. Poate fi amestecat cu lapte de cocos, zahăr și alte ingrediente pentru a face o prăjitură delicioasă.

Pentru a se găti mai repede, într-un timp de aproximativ 30 de minute este indicat să se lase înainte de preparare, în apă călduță pentru hidratare circa 4-6 ore. Astfel timpul de fierbere va fi redus semnificativ, gătindu-se mai repede.

Autor: Batcu Andreea-Alexandra

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *