Fructe si legume de toamna

fructe si legume de toamna

Descoperă care sunt cele mai gustoase fructe si legume de toamna.

Toamna reprezintă un început al unui sfârșit de an bogat în minunății vegetale care întăresc și ajută organismul. În această perioadă a anului, piața de legume si de fructe de toamna nu duce lipsă de roade. Bogate în numeroase minerale și vitamine benefice, imunizează corpul și îl fereasc de numeroase afecțiuni.

Fructe de toamnă:

1. Merele reprezintă un fruct comun, destul de des întâlnit în alimentația oamenilor și vestit mai ales datorită proverbului “un măr ține doctorul departe”. Merele reprezintă o bogată sursă de minerale precum calciu, fosfor, zinc care ajută la menținerea sănătății oaselor. Sunt bogate în antioxidanți care întăresc și feresc sistemul imunitar de diverse maladii. Pline de vitaminele A și B, fortifică sistemul nervos și cresc rezistența organismului față de numeroși viruși. Nu în ultimul rând, merele conțin și pectină ce previne creșterea nivelului de colesterol din sânge.

2. Bogate în antioxidanți, vitaminele A și C și fibre sănătoase, perele, reprezintă principalele fructe ale toamnei, parfumate și pline de gust. Acestea consumate cu tot cu coajă, asigură cantitatea necesară de fibre și vitamine. Îmbunătățesc funcționarea normală a organismului și combat numeroasele afecțiuni cu care se poate confrunta omul de-a lungul întregului anotimp.

3. “Vulpea când nu ajunge la struguri spune că sunt acri”. Un vechi proverb care aduce în prim plan cel de-al treilea fruct și anume, strugurii. Putem spune că reprezintă o importantă sursă de vitamine A, K și C, antioxidanți și minerale necesare unui organism care dorește tot timpul să se mențină sănătos și în formă.

fructe si legume de toamna

4. Mici, movulii, prunele, sunt printre preferatele gospodinelor atunci când vine vorba de gem, magiun sau compot. Ajută sistemul osos și memoria, reprezintă un puternic laxativ și combat anemia.

5. “Gutui amărui cu puf galben ca de pui” spunea versul unei poezii de pe vremea de când eram copii. Galbene, pufoase și aromate, gutuile sunt un adevărat deliciu toamna. Culoarea lor este în perfectă concordanță cu anotimpul rece care urmează să vină. Gutuile reprezintă “pastila naturală” împotriva răcelii, a oboselii și sporește pofta de mâncare.

Legume de toamnă:

1. Curechi sau varza, din care se fac delicioasele sarmale sau varza călită. Prezintă numeroase beneficii și proprietăți pentru sistemul respirator, inimă și sistemul digestiv. Bogată în antioxidanți și minerale, păzește organismal de numeroasele bacterii și viruși.

2. Conopida, cu numeroasele ei buchețele albe, face parte din seria acelor legume care trebuiesc consumate mai ales în stare crudă. Dispune de un conținutul bogat în acid folic, vitaminele A, K, calciu, fosfor, zinc, fibre care protejează sistemul digestiv.

legume de toamna

3. Portocaliu și dulceag , dovleacul face parte și el din coșul pe care-l aduce toamna. Consumul în stare crudă este recomandat și pentru acest aliment, mai ales dacă vorbim de semințele de dovleac care au un efect de calmare, reduc stresul și stările de nervozitate, tulburările de somn. Betacarotenul și acizii grași în Omega 3 reprezintă o adevărată mină de aur pentru organism mai ales în controlul greutății corporale și a colesterolului.

4. Este foarte gustos și aromat, bogat în luteină, capsaicină și vitamina C, este una dintre cele mai bogate legume care ajută sistemul cardiovascular și care metabolizează organismul. Gogoșarul este unul dintre alimentele minune care protejează organismul și care este necesar în alimentația omului sub diverse forme: salate, sub formă de murături.

5. Sfecla roșie reprezintă un alt aliment care poate fi consumat în salate de crudități, dând o culoare roșiatic-movulie. Aceasta ajută la detoxifierea ficatului, eliminând treptat depozitele de grăsime și îmbunătățind funcționarea acestuia. Conține betacianina care e o substanță esențială organismului, prin faptul că împiedică apariția cancerului, infecțiilor cronice și a bolilor cardiovasculare.

Autor: Batcu Andreea-Alexandra

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *