Diferenta dintre vegetarian, vegan si raw vegan

diferenta dintre vegetarian, vegan si raw vegan

Descopera diferenta dintre vegetarian, vegan si raw vegan.

Piața alimentară a secolului XXI oferă numeroșilor consumatori o diversitate de produse cu ajutorul cărora se pot prepara cele mai delicioase feluri de mâncare. Astăzi, având la îndemână o bază informațională gastronomică diversificată, oamenii preferă să abordeze un stil nutrițional și alimentar diferit. Acestea implică alimente și feluri de mâncare sănătoase, ușor de preparat și accesibile din punctul de vedere al prețului. Stilul alimentar al indivizilor s-a schimbat foarte mult în ultimii ani. Apărând diferite “regimuri” care presupun renunțarea la anumite produse și adoptarea unui nou stil de viață, care începe de la gătirea distinctă a felurilor de mâncare, până la cumpărarea unor produse mult mai bune și mai calitative. Hai să descoperim împreuna diferenta dintre vegetarian, vegan si raw vegan.

1. Vegetarianism

Alimentația vegetarienilor este bogată în fructe, legume, semințe, fructe în coajă lemnoasă și cereale integrale. Carnea este exclusă total din alimentația vegetarienilor. Chiar dacă sursele de carne de origine animală lipsesc, stilul alimentar nu este sărac deloc, dimpotrivă, este bogat în fibre și vitamine. Acestea ajută organismul să beneficieze de o sursă inepuizabilă de energie. Acest stil de viață reprezintă un adevărat scut împotriva bolilor cardiace, diabetului și a obezității. Acest stil alimentar permite prepararea unor feluri de mâncare diversificate, gustoase și ușor de preparat precum: salate, supe creme, piureuri, tocănițe etc.

După această descriere generală a conceptului vegetarian, de-a lungul timpului, din arborele vegetarian, s-au născut mai multe tipuri de vegetarianism. Unele elimină anumite alimente și le include pe altele, printre care se numără:

tipuri de vegetarianism
  • Lacto ovo vegetarian (vegetarianul standard):

Această dietă exclude carnea și peștele, consumându-se doar fructe, legume, semințe, ouă și lactate.

  • Lacto vegetarian:

Legumele, fructele, lactatele, incluzând smântâna, untul, brânza și iaurtul sunt prezente în acest tip de vegetarianism, excluzând ouăle și carnea.

  • Ovo vegetarian:

Un ovo vegetarian consumă ouă, fructe și legume, excluzând lactatele și alimentele de origine animală.

  • Demi-vegetarian:

Această dietă înlătură carnea, dar include peștele și lactatele.

  • Semi-vegetarian:

Un semi-vegetarian este acel individ care consumă carne atunci când simte nevoia, neadoptând întreg conceptul de vegetarian.

  • Pesco-vegetarian:

Dieta include consumul de lactate, pește, legume și fructe, excluzând carnea.

2. Veganism

Veganiștii” consumă doar fructe, legume și semințe. Aceștia nu consumă alimente de origine animală, incluzându-se aici carnea de orice fel ar fi ea, lactate și ouă. Veganii nu folosesc produse sau cosmetice care au fost testate pe animale, și nici nu poartă haine care au ca bază materială blană sau piele de animal.

Acest stil de viață este foarte diferit și reprezintă un nou drum spre regăsire și spre un alt stil de alimentație. Acest stil exclud originea animală, sub orice formă ar fi ea. Consideră că acele animale au fost chinuite și sacrificate pentru a obține profit pe baza durerii lor. Se spune că animalele simt momentul înainte de a fi sacrificate și devin mult mai rigide, transmițând o energie negativă, din cauza fricii. Această energie negativă poate fi sesizată prin faptul că odată consumată carnea sau produsul de origine animală, anumite persoane pot simți disconfort digestiv sau un comportament mult mai agresiv și mai irascibil.

Numeroase studii au arătat legătura dintre obiceiurile alimentare/alimentele consumate și comportamentul agresiv și coleric pe care îl prezintă anumite persoane după ce consumă o cantitate mare de grăsimi sau glucide. Tocmai de aceea, se recomandă ca dulciurile și mâncărurile bogate în grăsimi și glucide să nu fie administrate copiilor și nici adulților într-o cantitate excesivă. Pe lângă cest aspect, veganii nu sunt de acord cu grădinile zoologice și nici cu circurile. Consideră ca animalele sunt chinuite și nu se adaptează suficient de bine unui mediu închis. Nu coincide sută la sută cu habitatul natural în care acestea trăiesc în mod normal.

Veganismul implică motivație și o altă viață, mult mai simplă și mai ușoară mai ales din punct de vedere alimentar. Acest mod diferit de a trăi aduce în prim plan reducerea suferinței care este provocată animalelor și diminuarea profitului de pe urma chinuirii lor.

Astfel, s-au identificat două variații ale dietei vegane:

Diferențele dintre Vegetarian, vegan și raw vegan
  • Dieta Raw vegană:

Această dietă presupune eliminarea totală a alimentelor procesate chimic sau termic (gătite la o temepratură mai mare de 48 de grade Celsius). Presupune consumarea alimentelor în stare crudă. Sunt eliminate toate alimentele de origine animală.

  • Dieta Paleo vegană:

Această dietă are la bază istoria strămoșilor care au trăit în Paleolitic. Se spune că aceștia au consumat carne, pește, legume și fructe, fără lactate, cereale sau alimente procesate.

Având aceste informații în buzunar, putem alege un alt stil de viață. Îmbunătățindu-ne sănătatea și încercând diverse feluri de mâncare care se pot dovedi a fi mai gustoase, mai nutritive și mai ușor de preparat. Este importantă dorința, voința și ambiția pentru că fiecare început este greu, însă cu timpul devine un obicei. Treptat ajunge să se formeze acea rutină completă și eficientă care ne completează.

Autor: Batcu Andreea-Alexandra

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *