Oare tu stii cata apa trebuie sa bei zilnic in functie de greutatea ta?

cata apa trebuie sa bem

Poate v-ati intrebat pana acum cata apa trebuie sa bem zilnic pentru o viata sanatoasa. Apa este substanța esențială vieții. Deși nu suntem ființe acvative, nu putem trăi fără apă, fiind a doua cea mai importantă nevoie după aer.

Elementul se găsește în corpul matur în proporție de 60% la bărbați și 55% la femei, în timp ce atunci când ne naștem, suntem alcătuiți din 75% apă, urmând să ne “uscăm” pe parcursul vieții; la bătrânețe, corpul nostru va avea doar 50% apă în componența lui.

Diferența procentuală de apă conținută în organism dintre bărbați și femei, o face masa musculară pe care o dețin cei dintâi. Organele cu cele mai umede țesuturi sunt creierul, inima, rinichii și plămânii. Acestea conțin apă în proporție de 65%-85%, în timp ce oasele sunt mai uscate, avănd în compoziție doar 31% apă.

Proprietățile apei și importanța ei pentru organism

Una dintre proprietățile apei, este de a acumula și de a degaja căldură prin evaporare, calitate foarte importantă ce ajută la fiziologia termoreglării corpului.

Vara, spre exemplu, la temperaturi ridicate, organismul primește mai multă căldură decât are nevoie și își folosește una dintre abilitățile de autoapărare. Schimbă apa din stare lichidă în stare gazoasă, pierzând din căldură din zona în care se află apa. Dacă nu s-ar elimina căldura, buna funcționare a corpului ar avea de suferit.

Toxinele se elimină din organism prin sistemul limfatic, rinichi și intestine cu ajutorul apei, Lipsa ei se poate confunda adesea cu senzația de foame. Din acest motiv, este recomandat să fim mereu hidratați pentru a face alegerile corecte. Lipsa hidratării duce la accentuarea oboselii, scade nivelul energiei din corp și provoacă dureri de cap.

Din ce surse este bine să ne luăm aportul de apă

Să bem apă şi când nu ne este sete, la intervale regulate şi în cantităţi mici. Învăţăm să ne hidratăm cu apă şi nu cu alte tipuri de lichide: ceaiuri, sucuri, băuturi alcoolice, cafea, care mai degrabă au rol diuretic, de eliminare a apei din organism. Să consumăm  alimente crude, bogate în apă: fructe şi legume, de exemplu, castraveţii, dovleceii, legumele cu frunze verzi. Fructele, în general au un conţinut de până la 90% apă” mărturisește Dr. Iren Alexoi potrivit adevărul.ro

cata-apa-trebuie-sa-bem-din-fructe-si-legumeContează foarte mult și calitatea apei, nu doar cantitatea ei. Există o mare diferență între a oferi o apă pură organismului atunci când e deshidratat, și a-i oferi o apă plină de elemente chimice.

Când corpul simte că are nevoie de apă, este foarte important să știm că este esențial să îi oferim exact apă, deoarece orice alt lucru pe care i-l oferim, nu are capacitatea reală de a-l hidrata, din contră, poate accentua setea.

Spre exemplu, fiecare cantitate de cafea sau bere băută, face ca din corp să se elimine o cantitate dublă de apă. Corpul are nevoie de cel puțin doi litri de apă/zi. Pentru un efect optim, este de preferat să o bem pe stomacul gol pentru a preveni diluarea enzimelor digestive și a asigura o bună digestie. De departe, cea mai bună alegere este apa plată de izvor, cu un pH cât mai alcalin.

Tot ce trebuie să știi despre eticheta apei îmbuteliate:

Apa îmbuteliată conține un cumul de substanțe care trebuie porționate cu atenție pentru ca apa ingerată să nu ne facă mai mult rău decât bine. Cantitatea din fiecare substanță trebuie să fie cuprinsă într-un anumit interval pentru a fi optimă pentru sănătatea corpului nostru.

eticheta-de-pe-sticle-de-apa-imbuteliata1) Fluor – sub 0.5 mg/l

2) pH-ul – între 6.5 – 8.5

3) Nitrații – sub 10 mg/l

4) Nitriții – sub 0.005 mg/l

5) Reziduu sec/ TDS –între 100-400 mg/l

6) Sodiu – sub 20 mg/l

7) Calciu – sub 100 mg/l

8) Magneziu – sub 50 mg/l

Afectează apa senzația de foame?

Apa reduce senzația de foame, așadar, ajută la pierderea în greutate; e un supresor al apetitului, iar câte un pahar de apă înainte de masă va face corpul să ceară mai puțină hrană. Sistemul limfatic este pus mai bine în mișcare prin consumul de apă, fiind un remediu natural pentru migrene.

Ajută la ameliorarea durerilor de cap și spate, cauzate de deshidratare. Pielea hidratată va arăta întotdeauna mai tânără, apa ajutând la refacerea țesuturilor pielii, oferindu-i elasticitate.

Și creierul are de câștigat. Fiind alcătuit în mare parte din apă, o bună hidratare ne ajută să gândim mai bine, sporind atenția și crescând puterea de concentrare.

Cata apa trebuie sa bem zilnic in functie de greutatea corporala

Este recomandat un consum de 2 litri pe zi, dar poate varia în funcție de greutatea corporală.

De exemplu, la 55 kg x 40 ml = 2200 ml. Cantitatea respectivă se referă exclusiv la apă, nefiind incluse alte lichide precum ciorbe, supe, lapte, sucuri, ci doar apă pură sau ceaiuri neîndulcite. Putem urma tabelul de mai jos, pentru a ști, care este cantitatea de apă necesară în funcție de masa corporală.

tabel cu cata apa trebuie sa bem in functie de greutate

Descoperă și: Care este cea mai bună tigaie grill



1 comentariu la articolul “Oare tu stii cata apa trebuie sa bei zilnic in functie de greutatea ta?”

  • Iarna este mai greu sa ajung la 2 litri,dar vara o depășesc sigur 😁

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *